Pla local de prevenció i gestió de residus municipals 2017-2023

L’Ajuntament de Montcada i Reixac va convidar la ciutadania i les entitats a participar en el futur Pla Local de Prevenció i Gestió de Residus Municipals.

El Pla és el document que ha de definir els objectius i les accions per a la gestió dels residus municipals en els propers anys.

Amb l’objectiu que el document inclogui la realitat i les diferents sensibilitats i necessitats del municipi, es va obrir aquest procés participatiu perquè tota la ciutadania pogués donar la seva opinió.

Des del consistori es van proposar algunes possibles accions a incloure en el Pla com, per exemple, la promoció de l'ús de la deixalleria, accions per a la reducció del malbaratament d'aliments, el foment del consum de béns i serveis immaterials, la disminució de l'ús del paper o la creació d'espais d'intercanvi i mercats de segona mà, etc.

Posteriorment es van recollir les propostes de la ciutadania en una sessió presencial i per mitjà d'una enquesta ciutadana.

S'adjunten dos documents finals amb els resultats de la consulta ciutadana que recullen totes les propostes presentades i on s'indica les que s'han incorporat al pla d'acció.